Ενέργεια και Απασχόληση-Τοπικές λύσεις για νέες αλλαγές

Energy and Employability-Local Solutions for New Changes

(2012-1-ES1-COM06-53492 7)

Το έργο επικεντρώνεται  σε οικολογικά θέματα και στην απασχόληση. Μαθητές από όλα τα σχολειά θα συνεργαστούν ως μια «εικονική εταιρεία συμβούλων», η οποία θα διερευνήσει και θα υποβάλει έκθεση σχετικά με τις «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» και  την δημιουργία θέσεων εργασίας .

Το σχέδιο προγράμματος μας θα είναι διεπιστημονικό, με στόχο να συνδυαστούν οι Φυσικές επιστήμες με τις κοινωνικές επιστήμες. Οι μαθητές θα εξετάσουν πώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  χρησιμοποιούνται (ή όχι) σε τοπικό επίπεδο και στις χώρες- εταίρους. Θα ερευνήσουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  καθώς και τις κλιματικές αλλαγές, την ανακύκλωση και την αειφόρο παραγωγή ενέργειας .

Το πρόγραμμα θα εστιάζεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, γνώσεων και συμπεριφορών που συμβάλλουν στην προετοιμασία των μαθητών για τον κόσμο του αύριο. Τα αποτελέσματα της κοινής προσπάθειας θα συζητηθούν σε κάθε σχολείο συνεργάτη.

Οι στόχοι μας περιλαμβάνουν:

1. Να παρακινήσουμε  και να τονώσουμε  την περιέργεια των μαθητών σε σχέση με τα περιβαλλοντικά θέματα.

2. Να γνωρίσουμε το παρελθόν και το παρόν των μορφών ανεργίας και τον ενεργειακού εφοδιασμού των χωρών- εταίρων.

3. Να καταλάβουμε ότι τα διαφορετικά τοπικά προβλήματα του ενεργειακού εφοδιασμού απαιτούν ειδικές περιφερειακές λύσεις.

4. Να αυξήσουμε την  ευαισθητοποίηση των  εκπαιδευτικών και των μαθητών.

5 Να μάθουμε στα παιδία  τη χρήση των ηλεκτρονικών μεσών επικοινωνίας , όπως e-mail, ιστοσελίδες, κοινωνική δικτύωση, τα φόρουμ, κλπ.

6. Να αναπτύξουν οι μαθητές  ικανότητες  απαραίτητες για τη δια βίου μάθηση: η γνώση ξένων γλωσσών, η επίλυση προβλημάτων, η διαχείριση προγραμμάτων, τη δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα.

Θέματα και προβλήματα που προτίθενται να εξετάσουν:

Ανάλυση των ειδικών μορφών ενέργειας¨

Γερμανία: Οι μονάδες παραγωγής βιοαερίου

Γαλλία: φράγματα

Τουρκία: φυτά βιομάζας (ξύλου και κοπριά)

Ισπανία: αιολική ενέργεια

Ηνωμένο Βασίλειο: παλιρροιακή ενέργεια / Αιολική ενέργεια

Ελλάδα: ηλιακή ενέργεια

Ρουμανία: υδροηλεκτρικές  ενεργειακές μονάδες παραγωγής

Προσεγγίσεις:

Οι μαθητές θα συνεργαστούν χρησιμοποιώντας μεθόδους ερευνών και μελετών και θα συλλέξουν  τις πληροφορίες που είναι σχετικές και ενδιαφέρουσες για τους συνεργάτες τους. Θα διαχειριστούν  την αντιπαραβολή και την παρουσίαση των πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πλατφόρμα moodle, ιστοσελίδα και φόρουμ. Οι μαθητές θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να σχηματίσουν ομάδες των εμπειρογνωμόνων ή ενεργειακών επιθεωρητών και να δημιουργήσουν μια συλλογή – γλωσσάριο τεχνικών όρων στα γερμανικά, γαλλικά, ρουμανικά, τουρκικά, αγγλικά, ισπανικά, ελληνικά.

Οι μαθητές θα υποβάλουν έκθεση σχετικά με τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της έρευνας, και των επιστημονικών αναλύσεων.

Η τελική έκδοση θα λάβει τη μορφή ενός φυλλαδίου και μιας ιστοσελίδας της εικονικής  εταιρείας και των πορισμάτων της.

Το έργο αυτό μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες απασχόλησης στον επαγγελματικό τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλων πράσινων λύσεων, όπως η μείωση, η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση.

Οι μαθητές :

• θα αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση των πολιτιστικών ταυτοτήτων των δικών τους και  των άλλων

• θα ευαισθητοποιηθούν  και  εκτιμήσουν τούς φυσικούς πόρους  και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη χώρα τους και στις άλλες χώρες

• θα μάθουν να αναλαμβάνουν  μεγαλύτερη ευθύνη στον αγώνα για μια βιώσιμη ανάπτυξη για τον πλανήτη

• θα συνειδητοποιήσουν τον ρόλου τους ως πολίτες  της Ευρώπης

• το πρόγραμμα θα δώσει  κίνητρα για την εκμάθηση γλωσσών

• οι επικοινωνιακές δεξιότητες τους θα αυξηθούν

• θα αποκτήσουν εμπειρία στις  μεθόδους διαχείρισης  έργου, την έρευνα και θα αναπτύξουν δεξιότητες  μάρκετινγκ.

• θα αποκτήσουν δεξιότητες δια βίου μάθησης, όπως η ομαδική εργασία, η λήψη αποφάσεων και η επίλυση προβλημάτων.

• θα διευρυνόσουν  τους ορίζοντές τους σχετικά με την ευρωπαϊκή ταυτότητα τους 

Οι εκπαιδευτικοί θα επωφεληθούν από:

• την αύξηση των γνώσεων τους σχετικά με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα

• την ανταλλαγή γνώσεων

•  προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη

• θα διευρύνουν τους ορίζοντές τους σχετικά με την ευρωπαϊκή ταυτότητα τους

Τα σχολεία που συμμετέχουν σε αυτό πολυμερούς σχολικής σύμπραξης ΕΙΝΑΙ:

1. SPAIN:   IES “LA RÁBIDA”, Huelva

2. UK: Victoria College, Belfast

3. FRANCE: Lycée St.-Caprais Agen

4. GERMANY: HANSE-Berufskolleg des Kreises Lippe, Lemgo

5. ROMANIA: Energy Technical Collage, Ramnicu Valcea

6. TURKEY: Turgutlu Milli Piyango Anatolian High School, Turgutlu

7.GREECE, Aristotelio School Serres

IES “La Rabida” (Ισπανία) θα αναλάβει το ρόλο του συντονιστή και θα διευκολύνει την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ όλων των συντονιστών των σχεδίων:

α) ενημερωτικο φυλλαδίο

β) Ημερολόγιο για το νέα του έργου

γ) Ιστοσελίδα και πλατφόρμα όπου οι πληροφορίες του έργου θα μοιραστούν.

δ) βίντεο / DVD για την εταιρεία και την πρόοδο της έρευνας και της θεμελίωσης της εταιρείας.

ε) Φυλλάδιο  για την διαφημιστική καμπάνια  Virtual Company

στ) Γλωσσάριο όρων σε όλες τις εθνικές γλώσσες που συμμετέχουν στο έργο.

Το γερμανικό σχολείο – τη δημιουργία του ημερολογίου για την Εταιρεία.

Το γαλλικό σχολείο -την παραγωγή του τελικού φυλλάδιο και τη δημοσίευσή του.

Το σχολείο στο Μπέλφαστ -το τελικού βίντεο

Το ελληνικό σχολείο -δημοσίευση των διαφημιστικών φυλλαδίων για την εταιρεία.

Το σχολείο της Ρουμανίας -το γλωσσάριο.

Το τουρκικό σχολείο -την ιστοσελίδα και τη χρήση της πλατφόρμας μαζί με το ισπανικό σχολείο.

Η ενεργή συμμετοχή όλων των εταίρων στις κοινές θα διασφαλίζεται από μια μόνιμη επικοινωνία με τα άλλα σχολεία και το συντονιστικό σχολείο.

Ισπανία:

Μαθητές θα εργαστούν σε ομάδες συνεργασίας, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών . Οι μαθητές θα ασχοληθούν με τα γενικά θέματα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οικολογικά θέματα και απασχόληση από διαφορετικές οπτικές γωνίες που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες περιοχές.

Βόρεια Ιρλανδία:

Η ευρεία φύση του έργου αυτού σημαίνει ότι για να είναι επιτυχής θα πρέπει να διεξαχθεί σε διαθεματική βάση.

 Γερμανία:

Γερμανοί μαθητές θα εργαστούν σε ένα ειδικό μάθημα (δύο ώρες την εβδομάδα), υπό την καθοδήγηση των καθηγητών: ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά), Βιολογία χρησιμοποιώντας επιστημονικές  μεθόδους  εργασίας.

Γαλλία:

Εθελοντές μαθητές θα αναλάβουν  ένα ειδικό πρόγραμμα (μία ώρα την εβδομάδα). Θα χρησιμοποιήσουν επιστημονικές έννοιες για να εξηγήσουν την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι εκπαιδευτικοί από άλλα τμήματα (Οικονομικά, Ιστορία, Ξένες Γλώσσες) θα συμμετάσχουν σε αυτό το έργο.

Ρουμανία:

Οι Ρουμάνοι μαθητές θα εργαστούν σε μαθήματα όπως: Πληροφορική, Ενεργεία, Αυτοματισμός , Οικολογία και Προστασία του Περιβάλλοντος, ξένες γλώσσες (αγγλικά και γαλλικά), Οικονομία, Βιολογία, Μαθηματικά και Γεωγραφία.

Τουρκία:

Θα σχηματιστούν ομάδες από μαθητές  και καθηγητές.

Ελλάδα:

Οι μαθητές  θα προετοιμάσουν έργα στην τάξη σχετικά με τη χρήση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως  ηλιακή, υδροηλεκτρική, αιολική ενέργεια.

Κατανομή των αποτελεσμάτων:

Τα αποτελέσματα θα διαδίδονται στο σχολείο, μέσω:

• ιστοσελίδες σχολείων

• εφημερίδες σχολείων / ενημερωτικά δελτία

• η έκθεση των εργασιών των μαθητών

• δημιουργία  φυλλαδίου

Τα αποτελέσματα θα διαδοθούν τοπικά  με:

• άρθρα στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης

• τακτικές ανταλλαγές με τα ιδρύματα- εταίρους

• την αποστολή των αποτελεσμάτων (φυλλάδιο, ημερολόγια, DVD κλπ) στις τοπικές αρχές για περαιτέρω χρήση.

Τα αποτελέσματα θα διαδοθούν σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω

• Ιστοσελίδα / Wiki / Blog / Facebook, European Shared Treasure, You-tube, European Unioun Website, Etc

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1. IESLa Rábida είναι ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο κέντρο της πόλης της Xoυέλβα. Προσφέρει Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και προ-πανεπιστημιακό Bachillerato), Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ενηλίκων και Επαγγελματική Κατάρτιση (ανώτερο επίπεδο) σε μελέτες Τουρισμού. Βρίσκεται σε ένα ιστορικό κτήριο και ιδρύθηκε το 1856.

2. Tεχνολογικό λύκειο Lycée St Caprais. Tο σχολείο επικεντρώνεται κυρίως στις επιστήμες.

3. Victoria College Μπέλφαστ– γυμνάσιο για κορίτσια που ιδρύθηκε το 1859 από την κ. Margaret. Οι μαθητές προέρχονται από μια ευρεία ποικιλία των υποβάθρων περιοχών της Βόρειασ Ιρλανδίας και από το εξωτερικό, προσθέτοντας στην ποικιλομορφία στη σχολικής ζωής.

4. HANSEBerufskolleg school of managementοί μαθητές προέρχονται από αγροτικές περιοχές.

5. Râmnicu Vâlcea Το σχολείο  Ενέργειας Technical College βρίσκεται στη βόρεια περιοχή της πόλης, με 942 μαθητές με ηλικία μεταξύ 11 – 18 ετών .

6. Turgutlu Anadolu Lisesi είναι ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 23 τάξεις και 520 μαθητές. Οι μαθητές μας είναι μεταξύ 14 και 18 ετών.

7. Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο– Είμαστε ένα ιδιωτικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πόλη των Σερρών, στην Ελλάδα, μια περιοχή δίπλα στα σύνορα. Το σχολείο μας λειτουργεί από το 2004 και έχει μαθητές  από σχεδόν όλα τα κοινωνικά στρώματα. Έχει περίπου 40 καθηγητές και 350 μαθητές. Το σχολείο μας συμμετέχει σε πολλά προγράμματα όπως E-twining (Ευρώπη με λίγα λόγια), Comenius (Ανεκτικότητα  ως Τέχνη της Ζωής) και είναι μέρος της αλυσίδας των σχολείων της UNESCO.

Energy and Employability – ‘Local Solutions for New Challenges’

1. SPAIN: IES “LA RÁBIDA”, Huelva (www.iesrabida.es)

2. UK: Victoria College, Belfast (www.victoriacollege.org.uk)

3. FRANCE: Lycée St.-Caprais Agen (www.stcaprais.com)

4. Germany: HANSE-Berufskolleg des Kreises Lippe, Lemgo

5. ROMANIA: Energy Technical Collage, Ramnicu Valcea (www.ctevl.ro)

6. TURKEY: Turgutlu Milli Piyango Anatolian High School (www.tal.k12.tr)

7. Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριοhttps://www.aristotelio.gr/old/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=31&Itemid=112

https://www.facebook.com/groups/ENERGYANDEMPLOYABILITY/