Βιωματική Εκπαίδευση

1 Ο  ΕΤΗΣΙΟ    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ    ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

                                                                    ‘ Και   ότι για τούτο ακριβώς   οφείλει 

                                                                         να είναι μια επινόηση προσωπική

και όχι μια μέθοδος  δοσμένη ‘

Ο. Ελύτης

 

Tο σχολείο  εγκαινιάζει ένα καινούριο πρόγραμμα που ευελπιστεί να γίνει θεσμός  (με νέο θεματικό κύκλο κάθε χρονιά).

Ο σχεδιασμός αυτού του  προγράμματος, θέλει να συμπληρώσει τη στενή γνωσιοκρατική  μέθοδο μάθησης  και να εντάξει τα παιδιά στην κουλτούρα της βιωματικής μάθησης

Μέσα στα πλαίσια αυτού του προγραμματισμού, αφιέρωσε τη  φετινή σχολική  χρονιά  στον ποιητή μας  Οδυσσέα  Ελύτη.  Έθεσε στα  παιδιά χρονοδιαγραμμα- τα  και άξονες έρευνας και τους επέτρεψε να εκφραστούν ελεύθερα  αναζητώντας στοιχεία για την ποιητική προσωπικότητα του  νομπελίστα  ποιητή  μας. Να εκφραστούν ελεύθερα  καθώς  επιδιώκαμε  να καταλάβουν  πως  η μάθηση είναι  ένα ενδιαφέρον ταξίδι έρευνας και ανακάλυψης, και ότι  η κατάκτηση της γνώσης  δεν είναι  αγγαρεία και  δεν  προσλαμβάνεται στενά  μόνο μέσα  από την  μέθοδο της αποστήθισης, αλλά  είναι  μια αποκαλυπτική δραστηριότητα, όπου ο καθένας  μαθητής ψάχνει , ερευνά και  τελικά μαθαίνει πως να μαθαίνει .

Η  παρουσία των δεκάδων εργασιών μας εξέπληξε!  Οι μαθητές  ανάλογα με τη γνωστική τους  βαθμίδα, δημιούργησαν  και συνέθεσαν κείμενα , στις περισσότερες φορές  πολυτροπικά, επιμελήθηκαν   την εκτύπωσης  μιας ερευνητικής έκθεσης, συνέθεσαν μουσική,  κινητοποίησαν  τη φαντασία τους ζωγραφίζοντας ή συνθέτοντας κολάζ,  ήρθαν σε επαφή με τον ποιητικό λόγο, και γνώρισαν  την υπερρεαλιστική φυσιοκρατία  και  με την επική ελληνολατρία του Ελύτη. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ,κάποιοι από τους  μαθητές ,μας εξομολογήθηκαν πως  τον γνώριζαν  ελάχιστα και γοητεύτηκαν  από  αυτά που διάβασαν .Και εμείς ,με τη σειρά μας ,εξομολογούμαστε πως  ως δάσκαλοι  αισθανόμαστε ιδιαίτερη περηφάνια γι΄αυτά που κατόρθωσαν και γι’αυτά που ένιωσαν.

Ολοκληρώνοντας  το κύκλο του Προγράμματος - Αφιερώματος ,το σχολείο  έκρινε απαραίτητο  να παρουσιαστούν  όλα αυτά σε  εκδήλωση  η οποία θα πραγματοποιηθεί  στα Αστέρια την Παρασκευή  20  Απριλίου  ώρα 8 μ.μ.

 

Προσκεκλημένη η σύντροφος και συνοδοιπόρος  του Ελύτη

η κ. Ιουλίτα  Ηλιόπουλου, η όποια μας έφερε σε επαφή, μέσα από τις δικές της ερμηνείες, με τον κόσμο του Ελύτη.

Πλοηγήθηκαν μουσικοχορευτικά δρώμενα  των μαθητών  και Ανάγνωση ποιήματος  από την κ Αλεξάνδρα  Μπαϊρα.

 

Την παρασκευή    20  Απρίλιου   2012    στο  δημοτικό  θέατρο  αστέρια    το αριστοτέλειο  εκπαιδευτήριο  παρουσίασε  στο  σερραϊκό  κοινό   εκδήλωση  αφιερωμένη  στον νομπελίστα  ποιητή  μας  Οδυσσέα  Ελύτη   με  καλεσμένη  την  ποιήτρια  δοκιμιογράφο  και σύντροφο  ζωής  του   ποιητή  την κ.  Ιουλίτα  Ηλιοπούλου.

Στο   φουαγιέ     του    Θεάτρου   παρουσιάστηκαν    οι  εργασίες  των  μαθητών  που εκπονήθηκαν  στη  διάρκεια του σχολικού έτους  2011-12, αφιερωμένες  στον  ποιητή.

Περισσότερα

Εργασίες μαθητών

Εργασίες μαθητών για την 1η βιωματική εκπαίδευση (σχολικό έτος 2011-12) αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη